ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
Πεμπτη 15 Νοεμβριου 2018
ΑΛΚΑΙΟΥ & ΑΡΙΩΝΟΣ, ΜΥΤΙΛΗΝΗ 22510-25524 22510-28741 ef_dimokratis@otenet.gr
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Παρασκευή 6 Ιουλίου 2018

Νέος Αεροσταθμός Μυτιλήνης

6 Ιουλιου 2018
Της λογικής... Μπονζάι;
Τελικά θα είναι πολύ μικρότερος κι από τα 7.140 τετραγωνικά που εξαγγέλλονται;
                                                                Του Σπύρου Αναγνώστου

 

   Ο «Δημοκράτης» παρουσιάζει, πρώτος από τον Τοπικό Τύπο, τα σχέδια (της Κάτοψης και Πρόσοψης) του νέου υπό κατασκευή Αεροσταθμού της Μυτιλήνης. Ενός βασικότατου έργου υποδομής για τη Λέσβο, που το Ελληνικό Δημόσιο όφειλε να είχε κατασκευάσει πριν από δύο τουλάχιστον- δεκαετίες. Δεν το έπραξε ποτέ, και αυτό ενώ «άρμεξε» τον Λεσβιακό λαό με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, που του ...αποσπούσε μέσα από τον φόρο του «Σπατόσημου», ενός δήθεν «ανταποδοτικού φόρου», τον οποίον όφειλε να επιστρέψει στον τόπο, υπό την μορφή σύγχρονων αεροπορικών υποδομών. Αντ' αυτού, τα χρήματα μας χρηματοδότησαν τελικά υπερσύγχρονους αεροσταθμούς σε «απίθανα» και «περιθωριακά» αεροδρόμια της χώρας, με ετήσια κίνηση επιβατών 10 και 15 φορές μικρότερη από αυτήν της Μυτιλήνης, όπως τα αεροδρόμια της Σητείας και της Αγχιάλου! Ας όψονται οι εν Λέσβω πολιτευόμενοι, οι οποίοι σε εμάς έταζαν τα έργα και αλλού διοχέτευαν τα κονδύλια!

    Πριν περάσουμε, όμως, στην κριτική και στα ...«μεγάλα ερωτηματικά» για το συγκεκριμένο έργο, οφείλουμε να αναφερθούμε στα θετικά σημεία για τους διαχειριστές και κατασκευαστές (κοινοπραξία FRAPORT INTRAKAT). Το ουσιαστικότερο θετικό σημείο είναι ότι (επιτέλους!) ένα έργο ξεκίνησε και προχωρά, με ρυθμούς που όλες σχεδόν οι χώρες του κόσμου γνωρίζουν, αλλά όχι η Ελλάδα! 

    Ο αρχικός σχεδιασμός της FRAPORT, όπως είχε ανακοινωθεί και στην παρουσίαση του περασμένου Νοεμβρίου στο Επιμελητήριο, ήταν να είναι έτοιμο το έργο τον Ιούλιο του 2020. Σήμερα μαθαίνουμε ότι ο στόχος έχει μπει για τον Σεπτέμβριο του 2019 (σε ενάμιση χρόνο από την έναρξη). Νομίζουμε ότι, αν η Κοινοπραξία «βάλει τα δυνατά της», θα μπορούσε να ολοκληρώσει τον νέο Αεροσταθμό ακόμα και τον Απρίλιο του 2019, δηλαδή μέσα σε έναν χρόνο.

    Μπορεί κάτι τέτοιο να φαντάζει εξωπραγματικό (και για το Ελληνικό δημόσιο οπωσδήποτε θα ήταν!), όμως στην πραγματικότητα είναι εφικτό. Υπάρχει το παράδειγμα του συγκρίσιμου σε μέγεθος- αεροσταθμού της Φιλιππούπολης-Πλοβντίβ, στη γειτονική μας Βουλγαρία, το οποίο ολοκληρώθηκε σε 4 μήνες -από τα χωματουργικά ως την πρώτη μέρα λειτουργίας! Η ολοκλήρωση του νέου «Οδυσσέας Ελύτης» σε 12 μήνες θα επέτρεπε να «κερδηθεί» μια επιπλέον τουριστική σαιζόν με σύγχρονο αεροδρόμιο, κάτι που θα ήταν ένα καλό «δώρο» για τη χειμαζόμενη, από την Κρίση και το «Λαθρο-μεταναστευτικό», τοπική μας οικονομία.  Εμάς από τη μεριά μας αυτό είναι βέβαια που μας ενδιαφέρει, όμως και η FRAPORT, από τη δική της σκοπιά, θα είχε πολλά να κερδίσει: Θα κέρδιζε, κατ' αρχήν, την εκμετάλλευση των νέων, μεγαλύτερων εμπορικών χώρων για μία επιπλέον σαιζόν. Και ο κατασκευαστικός της εταίρος, η ΙΝΤΡΑΚΑΤ, θα κέρδιζε σε κύρος ακόμα περισσότερο, από την πανελλήνια διαφήμιση και προβολή μιας τόσο εντυπωσιακής (για τα ελληνικά δεδομένα) επίδοσης...

    Ένα άλλο (κατ' αρχήν) θετικό σημείο στο έργο, είναι ότι ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός έχει ανατεθεί σε ένα γραφείο (BETAPLAN), το οποίο διαθέτει διεθνές κύρος και πολλά εύσημα από σημαντικά δείγματα γραφής, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Μένει βέβαια, να δούμε και το αποτέλεσμα που θα το επιβεβαιώσει αυτό στην πράξη όπως και να δούμε αν η ποιότητα των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν, σε όλα τα επίπεδα, (δάπεδο, επιφάνειες κλπ.) θα είναι στο ύψος ενός πράγματι σύγχρονου αεροδρομίου του 21ου αιώνα...

    Αλλά ας έρθουμε στα «ερωτηματικά» που αφορούν το σημαντικό αυτό έργο, και τα οποία είναι κατά βάση δύο:

     Το πρώτο αφορά στην επιφάνεια του νέου κτιρίου. Στην Άδεια Δόμησης του Αεροσταθμού αναγράφεται ως «Εμβαδόν κάλυψης κτιρίου» το εμβαδόν που είχε ανακοινωθεί από την FRAPORT και στην παρουσίαση του Νοεμβρίου, τα 7.140 τετραγωνικά μέτρα. Ωστόσο, στο τοπογραφικό διάγραμμα που ακολουθεί στο ίδιο έγγραφο της Άδειας Δόμησης, παρουσιάζονται οι πίνακες με τον ακριβή υπολογισμό των εμβαδών των επί μέρους τμημάτων του κτιρίου (Τ1, Τ2, Τ3 και Τ4), και αυτά αθροίζουν μόλις 6.576 τ.μ. Επομένως τίθεται εύλογα το ερώτημα αν το «εμβαδόν κάλυψης κτιρίου» είναι το εξαγγελθέν (και αναγραφόμενο στην άδεια!) των 7.140 τ.μ., ή αν είναι κατά 564 τ.μ. μικρότερο!

    Αν ισχύει το δεύτερο, νομίζω πως θα ήταν απλά τραγικό, γιατί θα μας πάει πάλι σε μια λογική «Αεροσταθμού-Μπονζάι», καθώς ακόμα και τα εξαγγελθέντα 7.140 τ.μ. είναι μια πολύ οριακή επιφάνεια, για τις ανάγκες του αεροδρομίου. Να θυμίσουμε εδώ ότι το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης δεν είναι το μικρότερο σε κίνηση επιβατών από τα 14 που ανέλαβε η Κοινοπραξία. Υπάρχουν πολύ μικρότερα σε κίνηση αεροδρόμια, όπως είναι αυτά της Καβάλας, του Ακτίου, ή της Σκιάθου. (Αυτό της Καβάλας μάλιστα βρίσκεται στο μισό σχεδόν της δικής μας ετήσιας κίνησης). Κι όμως, και οι 3 αυτοί αεροσταθμοί, καίτοι κάλυπταν ήδη κοντά στα 7.000 τ.μ, επεκτείνονται όλοι, στον άμεσο σχεδιασμό της FRAPORT, φτάνοντας κοντά στα 10.000 τ.μ.

    Με άλλα λόγια, είναι δυνατόν να βρεθούμε στο 65% μόλις της επιφάνειας των αεροδρομίων αυτών, που έχουν 30 και 50% μικρότερη κίνηση;!

    Το δεύτερο μεγάλο ερωτηματικό σχετικά με το μεγάλο έργο του νέου «Οδυσσέας Ελύτης», είναι αυτό που αφορά στην ουσιαστική «ανυπαρξία» χώρου πάρκινγκ στο αεροδρόμιο. Οι ...27(!) θέσεις για Ι.Χ. αυτοκίνητα που περιλαμβάνει ο σχεδιασμός ακούγονται μάλλον ως κακόγουστο ανέκδοτο. Δεν χρειάζεται να διαθέτει κανείς ειδικές χωροταξικές γνώσεις για να καταλάβει ότι ένα αεροδρόμιο του μισού εκατομμυρίου επιβατών έχει ανάγκη από πολλές εκατοντάδες θέσεων στάθμευσης για να είναι στοιχειωδώς λειτουργικό! Φανταστείτε να εγκαινιάσουμε σε κάποιους μήνες έναν νέο Αεροσταθμό, ο οποίος θα κουβαλά τις δυσλειτουργίες και τα προβλήματα του παλιού! Και στο κάτω-κάτω, εκτός από εμάς τους χρήστες του Αεροδρομίου, ακόμα ίσως πιο «χαμένη» από μια τέτοια αστοχία θα είναι η ίδια η FRAPORT, εφ' όσον η απουσία χώρων στάθμευσης θα καταστήσει το Αεροδρόμιο πανάκριβο και «απωθητικό», τόσο για τους ταξιδιώτες όσο και για τους δικούς τους!

 

 

 

 

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ
Τελευταίες ειδήσεις
15 Νοεμβριου 2018
15 Νοεμβριου 2018
15 Νοεμβριου 2018
15 Νοεμβριου 2018
> <
  • ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ

    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Ε. ΑΡΩΝΗΣ
    Holter πίεσης και ρυθμού
    Δοκιμασία κοπώσεως Φορητός υπέρηχος
    Μυτιλήνη Βουρνάζων 2 τηλ.2251302311
    Γέρα:Παπάδος τηλ.22510-83600
    aroniskos@gmail.com

    ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΩΡΛ

    Στούμπος Χ. Γιώργος
    Χειρουργός ΩΡΛ Ενηλίκων & Παίδων
    Συνεργάτης Νοσοκομείων Metropolitan-Βιοκλινικη-
    Ιατρικό Διαβαλκανικό
    Καβέτσου 3 - 1ος όροφος
    τηλ. 22510 27757& 6940888555
  • Φυσικοθεραπεύτρια Manual Therapist

    Σταυρουλάκη-Γαλάτη Ιφιγένεια
    Πτυχιούχος Φυσικοθεραπείας ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης-PAMP
    Σύμβαση με ΕΟΠΥΥ
    Ασκληπιού 39 Χρυσομαλλούσα Μυτιλήνη
    τηλ. 22510-54898- 6977957180

    ΙΑΤΡΟΣ ΚΥΤΤΑΡΟΛΟΓΟΣ

    ΑΓΓΕΛΙΚΗ Χ. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ *PapTest*Κυτταρολογική εξέτασηούρων,πτυέλων,υγρών*FNA επιφανειακών οργάνων &θέσεων*Επανεκτιμήσεις πλακιδίων
    Καβέτσου 29- τηλ.22510 24860 κιν.6932512560
  • ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΜΑΣΤΟΥ

    Θωμάς Π.ΤσουκαλάςMD,PhD
    Διδάκτορ Πανεπιστημίου
    μετεκπαιδευθείς στη Γενεύη
    Αερ.Γιανναρέλλη 7 Μυτιλήνη
    τηλ. 22510 28222 &6976116205
    www.xeirourgiki-mastou.gr

    ΕΙΔΙΚΟΣ ΟΡΘΟΔΟΝΤΙΚΟΣ

    ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Α.ΜΙΧΑΛΗΣ
    Πτυχιούχος Παν. Αθηνών
    Καβέτσου 32-Μυτιλήνη
    τηλ. 22510 43377
    Καρατζά 10-Μύρινα Λήμνου
    22540 26652- κιν.6974117849
  • ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ

    Νικόλαος Α. Δαρλής
    ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΗ-ΤΡΑΥΜΑΤΙΟΛΟΓΙΑ & ΕΙΔΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΩΜΟΥ ΑΓΚΩΝΑ ΑΚΡΑΣ ΧΕΙΡΟΣ
    2ας Μαίου 30- 17121 Ν. Σμύρνη
    τηλ.210 9315300 &6936118880
    www.orthoinfo.gr

    ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ

    ΓΙΩΡΓΟΣ Ι. ΠΑΠΙΟΜΥΤΗΣ
    ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
    ΤΡΑΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ
    ΚΑΒΕΤΣΟΥ 32
    ΤΗΛ:22510-55711
    ΚΙΝ:6942405440
  • ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ - ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

    ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ Η. ΚΟΥΝΙΑΡΕΛΛΗ
    ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
    Εξειδίκευση στις διατροφικές διαταραχές
    Κουντουριώτου 17 & Αλκαίου 1(π Μ Βρετάνια)
    τηλ.2251028512 6936447893

    ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ

    ΜΠΑΝΤΑΒΑΝΗΣ Ι. ΓΙΩΡΓΟΣ
    Δρ Ιατρικής Σχολής Παν.Πατρών
    ΕΡΕΣΟΥ 2,1ος όροφος
    ΤΗΛ:22510-37390
    κιν:6974956279
  • ΕΝΔΟΚΡΙΝΟΛΟΓΟΣ - ΔΙΑΒΗΤΟΛΟΓΟΣ

    ΑΣΗΜΑΚΗΣ Ε. ΜΟΥΦΛΟΥΖΕΛΛΗΣ
    θυρεοειδής Σακχαρώδης Διαβήτης 1,2&Κυήσεως
    Οστεοπόρωση Διαταραχές Έμμηνου Ρύσεως
    ΚΑΒΕΤΣΟΥ 32 ΜΥΤΙΛΗΝΗ & ΠΑΠΑΔΟΣ ΓΕΡΑΣ
    22510-43366 6972332594

    A R O M A

    Επώνυμα αρώματα- κρέμες σώματος
    after save-αιθέρια έλαια - αρωματικά σαπούνια
    Ερμού 109- Μυτιλήνη
    τηλ. 22510- 22158
    www.aromashop.gr
  • Book and Art

    ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
    Βάλια Μπαρμπατιώτη
    Κομνηνάκη 5 Μυτιλήνη
    τηλ:22510-37961
    www.facebook.com/Book.and.Art.Mytilini

    Αυγοπωλείο Χατζέλη

    Κοτόπουλα παραγωγής μας
    Νέο κατάστημα στο πάρκινγκ Μυτιλήνη
    Οδυσσέα Ελύτη 20
    τηλ.2251306790
  • ΠΤΗΝΟ-ΦΑΡΜΑ ΓΕΡΑΣ

    Γαζής Χαράλαμπος
    Γεωπόνος ΤΕ
    Κότες-κοκόρια-χήνες-γαλοπούλες-πάπιες-αυγά ελευθέρας βοσκής
    τηλ.: 6946167995

    Κάβα Κουτσουραδή

    Κάβα ποτών στη Μυτιλήνη. Είμαστε κοντά σας από το 1986
    Ικαρίας 6, Μυτιλήνη, 81100
    Τηλ. 2251022213
  • Μεζεδοπωλείο- Ουζερί

    "Απάγκιο"
    Εξαιρετικά σπιτικά φαγητά- Λεσβιακά τοπικά προϊόντα
    οικονομικές τιμές-Ζωντανή μουσική κάθε Σάββατο
    τηλ. 22510 20797

    Elysion Hotel

    Elysion Hotel – Ξενοδοχείο γάμου
    Διεύθυνση: Νεάπολη Μυτιλήνης
    Τηλέφωνο: 2251 061531-2
    Fax:22510 61294
    Website: www.elysion.gr
  • ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

    ΠΤΥΧ.ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Τ.Ε.
    ΜΕΛΕΤΗ ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
    ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ
    ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ21&ΟΔ.ΕΛΥΤΗ 1ος ΟΡΟΦΟΣ
    ΤΗΛ:2251022255/6945353105
    email:nprot@yahoo.gr

    auto GARAGE

    ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
    ΓΕΩΡΓΙΟΣ Π.ΖΕΪΜΠΕΚΗΣ
    ΠΑΓΑΝΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
    ΤΗΛ:22510-48144 6972107700
  • Europcar

    AUTO MOTO LESVOS A.E Πάνος Σπανέλης. Κεντρικό:Κουντουριώτη 49Γ Μυτιλήνη τηλ:2251043313 fax42853 κιν.6976809252 Αεροδρόμιο:2251061665
    www.europcar-lesvos.com
    info@europcar-lesvos.com

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΩΡΑ