Λόγια του αέρα
Δεκαοκτώ βουλευτές της ΝΔ, μεταξύ των οποίων και ο Χ. Αθανασίου, υπέβαλλαν επερώτηση στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Π. Κουρουμπλή, σχετικά με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, όπως την εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός.
Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι πρόκειται για εξαγγελίες προεκλογικού χαρακτήρα, καθώς δεν υφίστανται πόροι για να το χρηματοδοτήσουν, δεν διευκρινίζεται σε ποια νησιά θα ισχύει και δεν υπάρχει ουδεμία πρόβλεψη για την κάλυψη του αυξημένου μεταφορικού κόστους αγαθών, πρώτων υλών και υπηρεσιών, ούτε και για τις μετακινήσεις από νησί σε νησί.
Αναλυτικότερα, στην επερώτηση οι βουλευτές της ΝΔ επισημαίνουν:
«Ο κ. Πρωθυπουργός, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Κάλυμνο, εξήγγειλε την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για τα νησιά του Αιγαίου, που ως έννοια παραπέμπει στην εναρμόνιση του κόστους μεταφοράς προσώπων, αγαθών, πρώτων υλών και υπηρεσιών στα νησιά με το αντίστοιχο κόστος στην ηπειρωτική χώρα.
Ανακοίνωσε, λοιπόν, την χορήγηση 50 εκ. ευρώ για να καλυφθεί το κόστος από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (το οποίο ήδη έχει συρρικνωθεί και υποεκτελείται, για να παρουσιάζει πλεονάσματα η κυβέρνηση), ενώ άφησε να εννοηθεί ότι θα υπάρξει στήριξη και από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Παράλληλα, ανακοίνωσε την εκπόνηση σχετικής μελέτης.
Είναι σαφές ότι οι συγκεκριμένες εξαγγελίες, θα κριθούν από τη συνέπειά τους, αλλά και από την αντιστοίχησή τους με την πραγματικότητα.
Είναι, όμως, εμφανές ότι υπηρετούν προεκλογικού χαρακτήρα σκοπιμότητες, για να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις από την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά. Μια απόφαση, η οποία έχει την υπογραφή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και προσωπικά του Πρωθυπουργού.
Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός, είναι κυριολεκτικά λόγια του αέρα από τη στιγμή που δεν υφίστανται εθνικοί πόροι για να το χρηματοδοτήσουν, ενώ, ταυτόχρονα, δεν υπάρχει σαφής δέσμευση από την Ε.Ε. για τη χρηματοδότησή του.
Τα 50 εκ. ευρώ που εξήγγειλε ο Α. Τσίπρας, δεν καλύπτουν το κόστος, εκτός εάν οι πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης είναι η επανάληψη επιδοματικών πρακτικών για λίγους, δίκην φιλοδωρήματος με μια περιορισμένη και συμβολική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου.
Μετριοπαθείς υπολογισμοί που έγιναν κατά το παρελθόν, υπολογίζουν, πως το κόστος από την πλήρη εφαρμογή του μεταφορικού εισοδήματος θα είναι πολλαπλάσιο.
Είναι δυνατόν η κυβέρνηση να καταργεί τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ για να εισπράξει, όπως έχει προϋπολογίσει 85 εκ. ευρώ, και την ίδια στιγμή να εμφανίζεται ως έχουσα την δυνατότητα να διαθέσει πολλαπλάσιο ποσό για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στα νησιά του Αιγαίου;
Αν υπήρχε αυτή η δυνατότητα, τότε γιατί προχώρησε στην κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά που αποτελούσαν το μοναδικό αναπτυξιακό και συγκριτικό τους πλεονέκτημα;
Ο Πρωθυπουργός δεν διευκρίνισε, επίσης, αν η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου θα ισχύει για τα νησιά του Αιγαίου ή για όλες τις νησιωτικές περιοχές της χώρας, οπότε ανεβαίνει και το κόστος.
Μίλησε, επίσης, για εκπόνηση μελέτης, χωρίς να διευκρινίζει αν πρόκειται για νέα μελέτη ή για τη μελέτη που η ανάθεσή της δημοσιεύθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ τον περασμένο Ιούλιο.
Η ΜΕΛΕΤΗ
Συγκεκριμένα, πρόκειται για την απόφαση ανάθεσης μελέτης από τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής προς το Πανεπιστήμιο Αιγαίου με ημερομηνία 17-7-2017 και αρ. πρ. 4111_08/1960 και τίτλο: «Χρηματοδότηση της Επιτροπής Ερευνών Παν/&ίου Αιγαίου για την εκπόνηση Ερευνητικού Προγράμματος με τίτλο: Μέθοδοι Υπολογισμού Ανοιγμένου Νησιωτικού Μεταφορικού Ισοδυνάμου για κατοίκους Ελληνικών νησιών για την υποστήριξη του Έργου της Γενικής Γραμμ. Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής».
Με βάση την απόφαση, η μελέτη προβλεπόταν να ολοκληρωθεί σε 6 μήνες, δηλαδή, στο τέλος Ιανουαρίου θα πρέπει να έχει παραδοθεί.
Αντικείμενο της μελέτης είναι ο υπολογισμός του κόστους του Νησιωτικού Μεταφορικού Ισοδυνάμου για έξι κατηγορίες νησιών (Πολύ μεγάλα νησιά >30.000 κατοίκους, Μεγάλα νησιά 15000~30.000 κατοίκων, Μεσαία νησιά 5000~15000 κατοίκων, Μικρομεσαία νησιά 3000~5.000 κατοίκων, Μικρά νησιά 1000~3000 κατοίκων και Πολύ μικρά νησιά κάτω των 1000 κατοίκων).
Προβλεπόταν, επίσης, ο υπολογισμός του μεταφορικού ισοδύναμου με βάση τον πληθυσμό και την παραδοχή ότι το κόστος αυτό θα υπολογίζεται για δύο μετακινήσεις ανά κάτοικο και έτος προς την έδρα της Διοικητικής Περιφέρειας, τον Πειραιά ή αντίστοιχο άλλο προορισμό.
Ουσιαστικά, με αυτό τον τρόπο αποκαλύπτεται η πρόθεση της κυβέρνησης να περιορίσει το κόστος του μεταφορικού ισοδύναμου, τον αριθμό των δικαιούχων αλλά και τις μετακινήσεις.
Φυσικά, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ή μνεία για την κάλυψη του αυξημένου μεταφορικού κόστους αγαθών, πρώτων υλών και υπηρεσιών που θα εκτοξευθεί ακόμα περισσότερο με την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ.
Καμία, επίσης, πρόβλεψη δεν υπάρχει για την κάλυψη του μεταφορικού ισοδύναμου για τις μετακινήσεις από νησί σε νησί.
Η κυβέρνηση οφείλει να δώσει σαφείς και πειστικές απαντήσεις στα ερωτήματα που τίθενται. Διαφορετικά θα επιβεβαιώσει ότι πρόκειται για μια ακόμα χονδροειδή προσπάθεια εξαπάτησης των νησιωτών.
Κατόπιν των ανωτέρω, επερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
-Ποιοι είναι οι πόροι που διαθέτει η κυβέρνηση για την πλήρη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για τους κατοίκους των νησιών και από πού προέρχονται; Επαρκούν αυτοί οι πόροι για να υπάρξει πλήρης εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου;
-Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί η κυβέρνηση, σε επίπεδο Ε.Ε., για να υπάρξει χρηματοδότηση για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, με δεδομένο ότι το κόστος είναι ιδιαίτερα υψηλό και σε ετήσια βάση;
-Θα υπάρξει νέα ανάθεση προς το Πανεπιστήμιο Αιγαίου για την εκπόνηση μελέτης και πότε θα γίνει αυτό;
-Ποια είναι η τύχη της μελέτης με τον τίτλο «Χρηματοδότηση της Επιτροπής Ερευνών Παν/μίου Αιγαίου για την εκπόνηση Ερευνητικού Προγράμματος με τίτλο: Μέθοδοι Υπολογισμού Ανοιγμένου Νησιωτικού Μεταφορικού Ισοδυνάμου για κατοίκους Ελληνικών νησιών για την υποστήριξη του Έργου της Γενικής Γραμμ. Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής»;
-Με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη μελέτη είχε την εμφανή στόχευση του εντολέα της (της κυβέρνησης) δηλαδή, να περιορίσει τον αριθμό των δικαιούχων, το εύρος και το πεδίο εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου, ποια είναι η πρόθεση της κυβέρνησης; Η πλήρης εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου ή η περιορισμένη εφαρμογή του σε μικρά νησιά ή για ελάχιστους δικαιούχους και περιορισμένες κατηγορίες;
-Η εφαρμογή αφορά μόνο στα νησιά του Νοτίου και Βορείου Αιγαίου ή σε όλα τα νησιά της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των Επτανήσων, των Σποράδων, της Σαμοθράκης και των νησιών του Αργοσαρωνικού;
-Υπάρχει μελέτη ανάλυσης κόστους-οφέλους για την πλήρη εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου, δεδομένου ότι δεν υπήρξε αντίστοιχη για την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, ούτε υπάρχουν απολογιστικά στοιχεία μέχρι σήμερα, για τη δημοσιονομική απόδοση, αλλά και τις επιπτώσεις του συγκεκριμένου μέτρου;».
ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Ε. ΑΡΩΝΗΣ
Holter πίεσης και ρυθμού
Δοκιμασία κοπώσεως Φορητός υπέρηχος
Μυτιλήνη Βουρνάζων 2 τηλ.2251302311
Γέρα:Παπάδος τηλ.22510-83600
aroniskos@gmail.comΦυσικοθεραπεύτρια Manual Therapist
Σταυρουλάκη-Γαλάτη Ιφιγένεια
Πτυχιούχος Φυσικοθεραπείας ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης-PAMP
Σύμβαση με ΕΟΠΥΥ
Ασκληπιού 39 Χρυσομαλλούσα Μυτιλήνη
τηλ. 22510-54898- 6977957180ΙΩΑΝΝΗΣ Α. ΜΑΛΛΙΑΣ
ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΟΣ
Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
Καλλιπόλεως 3,Νέα Σμύρνη, τηλ:210-9320215
Καβέτσου 10, Μυτιλήνη, τηλ: 2251038065Χειρουργός Ωτορινολαρυγγολόγος
Έλενα Μπούμπα
Στρατιωτικός Ιατρός
Διδ.Παν.Αθηνών
Διπλωματούχος Ευρ.Ακαδημίας
Πάρνηθας 95-97 Αχαρναί
2102467085 & 6938502258
email- elenboumpa@gmail.comΕΙΔΙΚΟΣ ΟΡΘΟΔΟΝΤΙΚΟΣ
ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Α.ΜΙΧΑΛΗΣ
Πτυχιούχος Παν. Αθηνών
Καβέτσου 32-Μυτιλήνη
τηλ. 22510 43377
Καρατζά 10-Μύρινα Λήμνου
22540 26652- κιν.6974117849ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ Ι. ΠΑΠΙΟΜΥΤΗΣ
ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΤΡΑΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ
ΚΑΒΕΤΣΟΥ 32
ΤΗΛ:22510-55711
ΚΙΝ:6942405440ΕΝΔΟΚΡΙΝΟΛΟΓΟΣ - ΔΙΑΒΗΤΟΛΟΓΟΣ
ΑΣΗΜΑΚΗΣ Ε. ΜΟΥΦΛΟΥΖΕΛΛΗΣ
θυρεοειδής Σακχαρώδης Διαβήτης 1,2&Κυήσεως
Οστεοπόρωση Διαταραχές Έμμηνου Ρύσεως
ΚΑΒΕΤΣΟΥ 32 ΜΥΤΙΛΗΝΗ & ΠΑΠΑΔΟΣ ΓΕΡΑΣ
22510-43366 6972332594Book and Art
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
Βάλια Μπαρμπατιώτη
Κομνηνάκη 5 Μυτιλήνη
τηλ:22510-37961
www.facebook.com/Book.and.Art.Mytiliniψαράδικο
ΦΡΕΣΚΑ ΨΑΡΙΑ & ΛΑΧΑΝΙΚΑ
Μαγειρευτά- Θαλασσινά φαγητά -σαλάτες- ψαρόσουπες -ψαρομεζέδες στη λαδόκολλα
Ψητά & Τηγανιτά κατόπιν παραγγελίας
τηλ. 22510 34333ΠΤΗΝΟ-ΦΑΡΜΑ ΓΕΡΑΣ
Γαζής Χαράλαμπος
Γεωπόνος ΤΕ
Κότες-κοκόρια-χήνες-γαλοπούλες-πάπιες-αυγά ελευθέρας βοσκής
τηλ.: 6946167995Αυγοπωλείο Χατζέλη
Αυγά και τοπικά παραδοσιακά προϊόντα
Κατάστημα στο πάρκινγκ Μυτιλήνη
Οδυσσέα Ελύτη 20
τηλ.2251306790Κάβα Κουτσουραδή
Κάβα ποτών στη Μυτιλήνη. Είμαστε κοντά σας από το 1986
Ικαρίας 6, Μυτιλήνη, 81100
Τηλ. 2251022213Μεζεδοπωλείο- Ουζερί
"Απάγκιο"
Εξαιρετικά σπιτικά φαγητά- Λεσβιακά τοπικά προϊόντα
οικονομικές τιμές-Ζωντανή μουσική κάθε Σάββατο
τηλ. 22510 20797Elysion Hotel
Elysion Hotel – Ξενοδοχείο γάμου
Διεύθυνση: Νεάπολη Μυτιλήνης
Τηλέφωνο: 2251 061531-2
Fax:22510 61294
Website: www.elysion.grΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΠΤΥΧ.ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Τ.Ε.
ΜΕΛΕΤΗ ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ
ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ21&ΟΔ.ΕΛΥΤΗ 1ος ΟΡΟΦΟΣ
ΤΗΛ:2251022255/6945353105
email:nprot@yahoo.grEuropcar
AUTO MOTO LESVOS A.E Πάνος Σπανέλης. Κεντρικό:Κουντουριώτη 49Γ Μυτιλήνη τηλ:2251043313 fax42853 κιν.6976809252 Αεροδρόμιο:2251061665
www.europcar-lesvos.com
info@europcar-lesvos.comΑρχιτέκτων - Μηχανικός
Γ. Λίνος & Άννα Λίνου
Έκδοση οικοδομικών αδειών,τακτοποιήση αυθαιρέτων, ΠΕΑ,Κτηματολόγιο,επισκευές,ανακαινίσεις,πωλήσεις νεόδμητων
Γυμ. Δαυίδ 21 Μυτιλήνη
τηλ. 6946140998-6957593484
Διαβαστε σημερα
- Το υπουργείο και η ΠΑΥ Β.17
- Στόχος η άρση της επικινδυνότητας
- Ποια η χρήση του «Γηροκομείου»
- Στην τελική ευθεία
- Περισσότερα παιδιά
- Ενημέρωση για τα προβλήματα
- Αύριο η πρώτη δόση
- Γενικό μπλακ άουτ
- Δεν πρόλαβε
- Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.
- Στραβά κι Ανάποδα
- Επίκαιρα
- Κωπηλασία
- Ποδόσφαιρο
- Σχολή Ικάρων
- Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
- ΗΛΙΑΚΤΙΔΑ ΑΜΚΕ