Τρόποι ανάπτυξης του τουριστικού λεσβιακού προϊόντος
Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παρουσίαση για τους τρόπους ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος της Λέσβου, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια και για τους εφικτούς στόχους που μπορεί να διεκδικήσει το νησί μας, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα το βράδυ στο Επιμελητήριο Λέσβου, με πρωτοβουλία του Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης Λέσβου (ΟΤΑΛ).
Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Πρόεδρος της Tourism Generis Γιώργος Δρακόπουλος, που έκανε στοχευμένες επισημάνσεις, που αν ληφθούν σοβαρά υπόψη, θα συμβάλλουν στην τουριστική ανάπτυξη και ανάκαμψη του τόπου τα επόμενα χρόνια.
Στην αρχή της παρουσίασής του, τόνισε με έμφαση πως η μελέτη που θα παρουσιαστεί μπορεί να έχει αποτελέσματα, μόνο αν υπάρξει στενή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και της Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού και εφόσον τεθεί το σχέδιο σε εφαρμογή το αργότερο έως το τέλος του μήνα.
Ο Γ. Δρακόπουλος, αναφερόμενος αρχικά στα στοιχεία που είχε στη διάθεσή του από την έρευνα που έκανε για την τουριστική πορεία της Λέσβου τα προηγούμενα χρόνια, επισήμανε ότι αφορούν αποκλειστικά τους ξένους τουρίστες και τις αφίξεις από Ευρώπη και Τουρκία και όχι τους Έλληνες, για τους οποίους δεν υπάρχουν σήμερα επίσημες καταγραφές. Πρόσθεσε μάλιστα, πως εκτός από τις επίσημες καταγραφές αφίξεων των Ευρωπαίων με τα λεγόμενα τσάρτερ (απευθείας πτήσεις), υπάρχει και ένα κρυφό στοιχείο που σχετίζεται με τις πτήσεις της Aegean, που έχουν ενδιάμεσο σταθμό την Αθήνα. Αν αναζητήσει λοιπόν, κανείς τα στοιχεία αυτά, τόνισε, θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν τουλάχιστον 40 χιλιάδες ακόμη αφίξεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού από Ευρωπαϊκές χώρες, που έρχονται στη Λέσβο με πτήσεις της Aegean μέσω Αθηνών.
Τα κύρια σημεία, στα οποία εστίασε η μελέτη Δρακόπουλου, είναι δύο συγκεκριμένοι στόχοι, τους οποίους χαρακτήρισε αρκετά εφικτούς να επιτευχθούν έως το 2020.
Ο πρώτος στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου κατά δύο εβδομάδες, μία εβδομάδα πριν την έναρξη και μία εβδομάδα μετά το τέλος της θερινής σεζόν.
Ο δεύτερος στόχος είναι η αύξηση των αφίξεων, ώστε να αγγίξει τις 100 χιλιάδες έως το 2020.
Επισήμανε ότι για να μπορέσουμε να επιτύχουμε τους παραπάνω στόχους σ' αυτό το χρονικό ορίζοντα, θα πρέπει να υπάρξει σωστή και μεθοδευμένη εργασία με αυστηρές προτεραιότητες, χωρίς να γίνεται σπατάλη των δυνάμεων και των πόρων σε αγορές, που είτε δεν μας προσφέρουν τίποτα, είτε προσφέρουν μηδαμινό όφελος στη συνολική εικόνα του τουρισμού μας. Ως το πιο σημαντικό εργαλείο στη δουλειά που θα γίνει το επόμενο διάστημα, θεωρεί την έρευνα σε πολλά επίπεδα και κυρίως σ' αυτό της αναγνώρισης των αγορών που ενδιαφέρονται για το νησί μας, προκειμένου να εξοικονομηθούν πόροι και να μεγιστοποιηθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Στη διάρκεια της παρουσίασης, ο πρόεδρος της «Tourism Generis» έκανε αναφορά στις τουριστικές αγορές που δείχνουν ενδιαφέρον για τη Λέσβο. Οι πέντε καλύτεροι πελάτες μας είναι η Τουρκία, η Ολλανδία, η Νορβηγία, η Γερμανία, αλλά και το Ηνωμένο Βασίλειο, αν και παρουσιάζει μία πιο ασταθή συμπεριφορά. Δεν παρέλειψε ν' αναφερθεί στο ότι οι αγορές αυτές επηρεάστηκαν αρκετά από το προσφυγικό, όμως κάποιες παρέμειναν πιστές στη Λέσβο, όπως η Ολλανδική. Η μόνη αγορά που δεν επηρεάστηκε από το προσφυγικό είναι της Τουρκίας, που έχει μεγάλη δυναμική.
Στις αναζητήσεις για τη Λέσβο, σε γνωστό τουριστικό site με παγκόσμια εμβέλεια, πρώτοι έρχονται οι κάτοικοι της Κωνσταντινούπολης, του Άμστερνταμ, του Μονάχου, του Ντίσελντορφ, αρκετών τουρκικών πόλεων στα παράλια της γειτονικής χώρας, καθώς και ελάχιστων περιοχών του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η άποψη που εξέφρασε ο Γ. Δρακόπουλος, είναι ότι το ενδιαφέρον μας θα πρέπει να εστιαστεί αποκλειστικά σ' αυτές τις αγορές και να αφήσουμε εκτός ή να δώσουμε πολύ μικρότερη έμφαση σε όλες τις υπόλοιπες, οι οποίες δεν έχουν να μας προσφέρουν τίποτα στην παρούσα φάση.
ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗΣ
Αναφερόμενος στους τρόπους επιμήκυνσης της περιόδου, επισήμανε μεταξύ άλλων, ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο αν προσφέρει κάποιος στους υποψήφιους επισκέπτες υπηρεσίες, που κανείς άλλος δεν μπορεί να παρέχει, ή υπηρεσίες που η Λέσβος διαθέτει σε πολύ καλύτερο επίπεδο απ' ό,τι άλλες περιοχές.
Ο ήλιος και η θάλασσα, είναι τα στοιχεία που διατίθενται άφθονα παντού στην Ελλάδα και στη Μεσόγειο γενικότερα. Η Λέσβος, όμως, μπορεί να αξιοποιήσει στοιχεία που σχετίζονται με τον γαστρονομικό τουρισμό και να προβάλει ιδιαίτερα προς τα έξω το ούζο, που είναι δημοφιλές σε Ευρώπη και Τουρκία, τον ποδηλατικό περιπατητικό τουρισμό, με την πληθώρα των μονοπατιών σε όλο το νησί, τον ιαματικό, αλλά και με τον εκπαιδευτικό τουρισμό, που σχετίζεται με το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Όλα αυτά για να γίνουν, απαιτούν στοχευμένες παρεμβάσεις, διαφημίσεις, διαδικτυακές καταχωρήσεις και συμμετοχή σε εκθέσεις, σε περιοχές που βρίσκονται πολύ κοντά στις ομάδες προσέγγισης.
Για παράδειγμα, θα μπορούσαμε να συμμετάσχουμε σε εκθέσεις που βρίσκονται σε ακτίνα λίγων χιλιομέτρων από τις περιοχές ενδιαφέροντός μας, ή θα μπορούσαμε να δώσουμε φυλλάδια της Λέσβου σε καταστήματα ειδικού ενδιαφέροντος που απευθύνονται σε ποδηλάτες ή περιπατητές.
ΕΞΙ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΟΧΕΥΣΗΣ
Οι ενότητες που επικεντρώθηκε κυρίως η παρουσίαση Δρακόπουλου, συνοψίζονται στα εξής σημεία:
-στην προτεραιότητα στοχοθέτηση των αγορών (γεωγραφικών και προϊοντικών), με σκοπό τη διαχρονική μεγιστοποίηση της ζήτησης,
-στην ανάληψη πρωτοβουλιών για την εξισορρόπηση του μείγματος αγορών της Λέσβου, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι από εξωγενείς οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες, που επηρεάζουν την τουριστική ζήτηση στο νησί,
-στην επιλογή των τρόπων προσέγγισης των αγορών στόχων, οι οποίοι σαφώς πρέπει να διαφέρουν κατά περίπτωση,
-στην υιοθέτηση της κουλτούρας value for money αναφορικά με την τουριστική προσφορά της Λέσβου και στη δημιουργία προϊόντων που θα μπορούν να επιμηκύνουν, έστω και λίγο, τη σημερινή τουριστική περίοδο,
-στην ποιοτική αναβάθμιση και στον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου των τουριστικών προϊόντων της Λέσβου, και
-στην αναγκαιότητα ανάπτυξης συνεργασιών μεταξύ αυτοδιοικητικών κοινωνικών φορέων και επιχειρήσεων, προκειμένου να επιτευχθούν οι απαραίτητες οικονομίες κλίμακος, δεδομένου ότι τα διάφορα τουριστικά προϊόντα είναι ένα άθροισμα υποδομών, αναδομών και υπηρεσιών, που παράγονται και προσφέρονται τόσο από το δημόσιο, όσο και από τον ιδιωτικό τομέα.
Ακολούθησε διάλογος, με ερωτήσεις και τοποθετήσεις όλων των παρισταμένων αναφορικά με την εν λόγω παρουσίαση τουριστικού marketing για τη Λέσβο, ενώ τέθηκαν και διάφοροι προβληματισμοί γύρω από τα γενικότερα προβλήματα της τουριστικής ανάπτυξης του νησιού.
Το συνολικό κόστος όλης αυτής της προσπάθειας για την περίοδο έως το 2020, υπολογίστηκε σε 500 χιλιάδες ευρώ. Μ. Χατζηγεωργίου
ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Ε. ΑΡΩΝΗΣ
Holter πίεσης και ρυθμού
Δοκιμασία κοπώσεως Φορητός υπέρηχος
Μυτιλήνη Βουρνάζων 2 τηλ.2251302311
Γέρα:Παπάδος τηλ.22510-83600
aroniskos@gmail.comΦυσικοθεραπεύτρια Manual Therapist
Σταυρουλάκη-Γαλάτη Ιφιγένεια
Πτυχιούχος Φυσικοθεραπείας ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης-PAMP
Σύμβαση με ΕΟΠΥΥ
Ασκληπιού 39 Χρυσομαλλούσα Μυτιλήνη
τηλ. 22510-54898- 6977957180ΙΩΑΝΝΗΣ Α. ΜΑΛΛΙΑΣ
ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΟΣ
Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
Καλλιπόλεως 3,Νέα Σμύρνη, τηλ:210-9320215
Καβέτσου 10, Μυτιλήνη, τηλ: 2251038065Χειρουργός Ωτορινολαρυγγολόγος
Έλενα Μπούμπα
Στρατιωτικός Ιατρός
Διδ.Παν.Αθηνών
Διπλωματούχος Ευρ.Ακαδημίας
Πάρνηθας 95-97 Αχαρναί
2102467085 & 6938502258
email- elenboumpa@gmail.comΕΙΔΙΚΟΣ ΟΡΘΟΔΟΝΤΙΚΟΣ
ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Α.ΜΙΧΑΛΗΣ
Πτυχιούχος Παν. Αθηνών
Καβέτσου 32-Μυτιλήνη
τηλ. 22510 43377
Καρατζά 10-Μύρινα Λήμνου
22540 26652- κιν.6974117849ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ Ι. ΠΑΠΙΟΜΥΤΗΣ
ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΤΡΑΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ
ΚΑΒΕΤΣΟΥ 32
ΤΗΛ:22510-55711
ΚΙΝ:6942405440ΕΝΔΟΚΡΙΝΟΛΟΓΟΣ - ΔΙΑΒΗΤΟΛΟΓΟΣ
ΑΣΗΜΑΚΗΣ Ε. ΜΟΥΦΛΟΥΖΕΛΛΗΣ
θυρεοειδής Σακχαρώδης Διαβήτης 1,2&Κυήσεως
Οστεοπόρωση Διαταραχές Έμμηνου Ρύσεως
ΚΑΒΕΤΣΟΥ 32 ΜΥΤΙΛΗΝΗ & ΠΑΠΑΔΟΣ ΓΕΡΑΣ
22510-43366 6972332594Book and Art
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
Βάλια Μπαρμπατιώτη
Κομνηνάκη 5 Μυτιλήνη
τηλ:22510-37961
www.facebook.com/Book.and.Art.Mytiliniψαράδικο
ΦΡΕΣΚΑ ΨΑΡΙΑ & ΛΑΧΑΝΙΚΑ
Μαγειρευτά- Θαλασσινά φαγητά -σαλάτες- ψαρόσουπες -ψαρομεζέδες στη λαδόκολλα
Ψητά & Τηγανιτά κατόπιν παραγγελίας
τηλ. 22510 34333ΠΤΗΝΟ-ΦΑΡΜΑ ΓΕΡΑΣ
Γαζής Χαράλαμπος
Γεωπόνος ΤΕ
Κότες-κοκόρια-χήνες-γαλοπούλες-πάπιες-αυγά ελευθέρας βοσκής
τηλ.: 6946167995Αυγοπωλείο Χατζέλη
Αυγά και τοπικά παραδοσιακά προϊόντα
Κατάστημα στο πάρκινγκ Μυτιλήνη
Οδυσσέα Ελύτη 20
τηλ.2251306790Κάβα Κουτσουραδή
Κάβα ποτών στη Μυτιλήνη. Είμαστε κοντά σας από το 1986
Ικαρίας 6, Μυτιλήνη, 81100
Τηλ. 2251022213Μεζεδοπωλείο- Ουζερί
"Απάγκιο"
Εξαιρετικά σπιτικά φαγητά- Λεσβιακά τοπικά προϊόντα
οικονομικές τιμές-Ζωντανή μουσική κάθε Σάββατο
τηλ. 22510 20797Elysion Hotel
Elysion Hotel – Ξενοδοχείο γάμου
Διεύθυνση: Νεάπολη Μυτιλήνης
Τηλέφωνο: 2251 061531-2
Fax:22510 61294
Website: www.elysion.grΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΠΤΥΧ.ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Τ.Ε.
ΜΕΛΕΤΗ ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ
ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ21&ΟΔ.ΕΛΥΤΗ 1ος ΟΡΟΦΟΣ
ΤΗΛ:2251022255/6945353105
email:nprot@yahoo.grEuropcar
AUTO MOTO LESVOS A.E Πάνος Σπανέλης. Κεντρικό:Κουντουριώτη 49Γ Μυτιλήνη τηλ:2251043313 fax42853 κιν.6976809252 Αεροδρόμιο:2251061665
www.europcar-lesvos.com
info@europcar-lesvos.comΑρχιτέκτων - Μηχανικός
Γ. Λίνος & Άννα Λίνου
Έκδοση οικοδομικών αδειών,τακτοποιήση αυθαιρέτων, ΠΕΑ,Κτηματολόγιο,επισκευές,ανακαινίσεις,πωλήσεις νεόδμητων
Γυμ. Δαυίδ 21 Μυτιλήνη
τηλ. 6946140998-6957593484
Διαβαστε σημερα
- Σήμερα η απόφαση
- Από τα τμήματα που ξεχωρίζουν
- Με πρωθυπουργική παρέμβαση
- Μπορεί να ξεκινήσει από τη Λέσβο
- Απεργούν οι δικαστικοί υπάλληλοι
- Ο Σ. Κασσελάκης στη Λέσβο
- Κρουαζιερόπλοιο με 300
- Δύο ολυμπιονίκες μιλούν
- Μουσειακές πινακίδες
- Μαθητικός Τουρισμός
- Στραβά κι Ανάποδα
- Επίκαιρα
- Ποδόσφαιρο
- Βολει Final -4 Γυναικών
- Η δύσκολη επίσκεψη Μητσοτάκη στην Άγκυρα
- Βιβλιοφάγος